Merci Beaucoup!!!!!Visit Us Again......

Powered By Blogger

Tuesday 16 August 2011

Amah Oh Amah!!!!

Rospita di kehendaki


Assalamualaikum from Anything&Everything Blog......arini buke2 je paper terus "sakit telinga"......cover page plak tu......arini aku nk story la cket pasal kejadian semalam ni......Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk mendakwa kerugian hampir RM300,000 apabila sejumlah barangan kemas dan wang tunai miliknya dilarikan seorang pembantu rumah warga Indonesia di Taman Mutiara Gombak 2 dekat sini pada Sabtu lalu.Tapi sekarang ni kan hal macam ni dah jadi kebiasaan kan......kite ni negare yg terlebih baek hati sampai rakyat merana......x caye?????ok,ni aku nak gitau satu bende.......klu korang ade bace kat paper pasal amah dari Indonesia yang didera di Arab Saudi, Pemimpin dan rakyatnye sibuk la berdemontrasi, hantar surat la kat sane tapi diorang pernah x terpikir yang ape rakyat die wat kat cini......kejadian amah culik bayi la,larikan duit majikan la.....tu pun penderaan jugak tau......mane pergi kerajaan kite ea???????Tolong la ambik tindakan tegas......aku dapat satu information panas jugak la,sumber aku kate amah yang dibawa masuk ke negara tercinta kite ni sebenarnye adalah rakyat yg bermasalah di Indonesia.....aku pun x kompem jugak la psl ni.....tapi logik jugak sebab banyak je kes amah wat hal.......

majikan: amah,tolong wat kan kopi untuk saye satu.....

amah: lu sapa wa mau goyang.....(jgn sampai amah pijak kepala kite ea)......

aku x cakap sume amah dari Indonesia teruk tapi ade segelintir yang teruk......nk kerje, kerje elok2......wassalam.................

No comments:

Post a Comment